Dźwięk jako znak towarowy

Coraz częściej różnorakie dźwięki lub melodie są wykorzystywane do identyfikacji danej marki i pozwalają na odróżnienie od siebie i wzmocnienia oddziaływania przekazu reklamowego lub informacyjnego dotyczącego produktów i usług pochodzących od różnych firm. Dlatego niewątpliwie muzyka, a szerzej, różne dźwięki, mogą pełnić funkcję znaku towarowego.

Jakiś czas temu napisałam razem z mec. Anną Piechówką artykuł na temat dźwiękowych znaków towarowych.

Opisałyśmy szczegółowo kwestię rejestracji dźwięku lub sekwencji dźwięków jako znaku towarowego oraz jak wygląda ochrona dźwiękowych znaków towarowych z perspektywy prawa autorskiego.

Wszystkich zainteresowanych tematem odsyłam do Kwartalnika Urzędu Patentowego RP, str. 115.

 

Brak komentarzy

Tagi:, , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witam serdecznie na moim blogu! Nazywam się Aleksandra Sewerynik. Jestem prawnikiem i dyrygentem. Specjalizuję się w prawie autorskim. Rozumiem muzyków. Chcę pomóc im zrozumieć prawo autorskie.
Pierwsza książka o prawie autorskim napisana specjalnie dla muzyków oraz osób korzystających z muzyki. Ostatnie wpisy