Prawo Muzyki w Praktyce: Prawne aspekty relacji Menedżer – Artysta
Jesteś Artystą. Podpisujesz umowy o dzieło, czasem umowy zlecenia, ale czym te umowy się różnią? Tego do końca nie rozumiesz. Jaka umowa jest dla Ciebie korzystniejsza? Jak dokładnie rozliczane są składki i podatki? A może są inne opcje prowadzenia działalności artystycznej, które są bardziej dla Ciebie korzystne?
Jeżeli chcesz zrozumieć, a także świadomie czytać i podpisywać umowy – to spotkanie jest dla Ciebie!
Jesteś Menedżerem, chcesz dobrze uregulować swoje relacje z Artystą, którym się opiekujesz. Chcesz wybrać dla Waszej współpracy najlepszy model prawno-podatkowy. Zależy Ci na tym, by uniknąć sporów, jeżeli pojawią się jakieś problemy. Chcesz, by zasady współpracy zapewniały zabezpieczenie Twoich interesów, ale by poszanowane były także potrzeby i interesy Artysty. Jeżeli te zdania opisują Ciebie – przyjdź na spotkanie i dowiedz się, jak to wszystko wprowadzić w życie.
Czym się różni umowa zlecenia od umowy o dzieło i umowy o pracę?
Czy warto zakładać działalność gospodarczą?
Jak rozwiązać kwestie rozliczeń podatkowych i ubezpieczeń społecznych?
Jakie są pułapki podatkowe przy stosowaniu KUP 50% i kwalifikacji umów jako umowy o dzieło?
Co powinno się znaleźć w umowie pomiędzy menedżerem a artystą?
Jakie skutki mają poszczególne postanowienia takiej umowy?
O tym wszystkim będziemy rozmawiać podczas pierwszego spotkania z cyklu „Prawo Muzyki w Praktyce”.
poniedziałek 14 kwietnia 2014 r., 18.00 do 21.00.
Fundacja Sto Pociech, ul. Freta 20/24a Warszawa, sale szkoleniowe na piętrze.
Jak trafić? http://stopociech.pl/s/index.php/gdzieSzczegóły i bieżące informacje na temat spotkania znajdziecie także w wydarzeniu na Fb: https://www.facebook.com/events/271784036325888/
Inwestycja: 50 zł
Ilość miejsc ograniczona. Potwierdź uczestnictwo już dziś!
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]
Proszę o wpłaty na konto: 36 1140 2004 0000 3302 7435 5241 (tytuł przelewu: Prawo muzyki w praktyce).
Rezerwacja miejsca następuje po dokonaniu opłaty za spotkanie.
Plan spotkania:
18.00-18.15 – wprowadzenie
18.15 – 19.00 – Hanna Wojtczak: Podatkowe aspekty działalności artystycznej
19.00 – 19.45 – Aleksandra Sewerynik: Umowy – zasady ogólne. Umowa pomiędzy Menedżerem a Artystą.
19.45 – 21.00 – możliwość indywidualnych konsultacji z prelegentami.
Prelegenci:
Hanna Wojtczak
Hanna Wojtczak
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie- specjalizacja rachunkowość na wydziale zarządzania i marketingu. Ukończyła podyplomowe studia Menedżersko- Finansowe w SGH i cykl szkoleń przygotowujących do certyfikacji Project Management IPMA, jak również studia na Akademii Obrony Narodowej –Przywództwo i Negocjacje.
Uzyskane kwalifikacje pozwalają na szerokie ich zastosowanie i wsparcie w wielu obszarach działalności i aktywności podmiotów i osób. Wspiera i obsługuje w obszarze podatkowym, rachunkowym podmioty gospodarcze, instytucje, organizacje non-profit.
Organizuje i prowadzi seminaria, szkolenia i kursy z zakresu podatków, rachunkowości oraz aspektów miękkich w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Uczestnikami są: pracownicy firm, instytucji i urzędów (np. ARiMR, urzędy gmin), podmioty związane z rolnictwem, podmioty zarządzane projektowo (zarządzanie finansami projektów).
Zajmuje się aspektami personalnymi: dobór pracowników, wdrożenia, nadzór, obsługa firm i podmiotów w zakresie kadr i płac, w tym prowadzenie spraw cudzoziemców.
Doświadczenia zdobyła w firmach informatycznych, budowlanych, inżynieryjnych, doradczych, handlowych, farmaceutycznej, rolnictwie oraz eventowych.
Jest autorką artykułów o tematyce podatkowo-księgowej i kadrowo-płacowej w gazetach i magazynach branżowych.
Prowadzi biura kompleksowej obsługi podmiotów, instytucji, osób prywatnych w wymienionych obszarach.
Kontakt: yasta@yasta.pl, tel. 534635760
www.yasta.pl
Aleksandra Sewerynik
Aleksandra Sewerynik
Prawnik specjalizujący się w prawie autorskim, dyrygent chóralny.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Dyrygentury Chóralnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako prawnik i muzyk łączy wiedzę z obu tych dziedzin w swojej działalności zawodowej i naukowej.
Freelancer – doradza, konsultuje umowy, sporządza opinie prawne, prowadzi szkolenia z zakresu prawa autorskiego.
Wykłada prawo autorskie na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Stale współpracuje z Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół Artystycznych.
Autora wielu publikacji o tematyce prawnoautorskiej, w tym felietonów publikowanych co dwa tygodnie w Rzeczpospolitej.
Prowadzi blog prawomuzyki.pl.
Tematy, które zostaną omówione podczas wystąpień:
Aspekty podatkowe działalności artystycznej (muzycznej):
Podstawowe obszary podatkowe:
- podatek dochodowy
- podatek VAT
- ubezpieczenia.
Formy reprezentacji artysty przez managera w świetle prawa podatkowego:
- działalność gospodarcza (PIT, VAT, ZUS)
- działalność wykonywana osobiście (PIT, ZUS,płatnik podatku)
- delegowanie przez podmiot zewnętrzny.
Formy rozliczania dochodów artysty w świetle prawa podatkowego:
- umowy o dzieło
- umowy zlecenie
- stosunek pracy.
(pułapki podatkowe przy stosowaniu KUP 50% i kwalifikacji umów jako umowy o dzieło).
Przychody i koszty artysty i/lub managera
- działalność gospodarcza (omówienie wybranych form opodatkowania dochodów/przychodów i prowadzononych ewidencji księgowych)
- działalność wykonywana osobiście
- stosunek pracy.
Umowa pomiędzy Menedżerem a Artystą:
Umowy – informacje ogólne:
- co to jest umowa,
- zasada swobody umów,
- umowy nazwane i nienazwane,
- umowy wzajemne.
Omówienie najczęściej spotykanych umów i różnic pomiędzy nimi:
- umowa o dzieło,
- umowa zlecenie,
- umowa o pracę,
- umowa agencyjna.
Umowa Menedżer – Artysta:
- jaka umowa?,
- jaka forma umowy?,
- co powinno się znaleźć w umowie?
- jakie są skutki poszczególnych postanowień umownych?
- jakie są konsekwencje nieuregulowania niektórych spraw.
Partnerzy:
Patronat medialny:
Magazyn Dobry Menadżer
komentarze 3